Selamat Datang ke Blog Kekal Muda



Blog ini mengandungi info dan rujukan mengenai ilmu Color Vibration Therapy(CVT). CVT merupakan ikhtiar untuk merawat pelbagai jenis penyakit termasuk kritikal, kronik dan yang dianggap oleh rawatan alopati sebagai tiada harapan untuk sembuh seperti kanser dan sebagainya. Oleh itu, amat wajar untuk kita menyatakan bahawa CVT adalah alternatif kepada rawatan alopati.

Sebarang pertanyaan atau pesanan produk bolehlah diajukan kepada :

Muhammad Wafi Mohd Noor
14, Lebuh Wira Jaya,
Taman Rapat Setia Baru,
31500 Ipoh, Perak.

No HP : 017-5265105
Email : wafi_17@yahoo.com
YM id : nistelro0y / wafi_17@yahoo.com

4 Ogo 2007

Rawatan Cirit birit

Cirit birit keadalah keadaan masalah pembuangan air besar yang kerap, tidak terkawal dan berlaku discaj air yang banyak semasa membuang air besar.

Cirit birit berlaku disebabkan probiotik di dalam usus besar musnah disebakan ketoksidan yang berpunca daripada keasidan yang tinggi di dalam tubuh. Keasidan yang tinggi ini datangnya daripada pemakanan sama ada, keracunan atau pencemaran makanan. Makanan yang dihinggapi lalat antara punca utama yang menyebabkan makanan tercemar. Makanan yang tercemar, mengandungi protein teroksida yang tinggi yang juga bertindak sebagai racun dan berasid.

Pada peringkat awal, keracunan makanan boleh diatasi oleh Hati (NW 12). Tetapi dalam kuantiti yang banyak, hati sudah tidak lagi mampu memproses racun seterusnya akan menukar racun dalam bentuk asid untuk diproses oleh Pankreas (NW 15).

Walaupun organ utama yang berkaitan dengan cirit birit ialah usus besar (NW 19), namun rawatan terbaik untuk menjadikan prebiotik terbina semula secara sedia kala ialah dengan memastika tahap asid dalam tubuh dikawal. Rawatan masalah cirit birit yang berlarutan dengan menggunakan NW 15 bagi menyeimbangkan asid dalam tubuh mampu adalah cara terbaik. Biasanya Pankreas akan kembali bertenaga selepas 10 minit mengambil rawatan NW 15. Ketika itu cirit birit akan berhenti.

Cara Pengambilan NW 15

Cara pengambilan ialah dengan menggunakan Formula NW 15 Fasa Dua, ambil dengan jumlah 7 biji sekali yang diulang setiap minit sehingga habis satu botol yang mengambil masa kira-kira 30 minit untuk dihabiskan.

Petua ketika cirit-birit

Pastikan anda tidak mengambil makanan yang mengandungi kalori tinggi seperti cili, kari atau dari jenis yang pedas.

Elakkan mengambil makanan yang rangup kerana ia tidak mampu dicerna dengan baik disebabkan kekurangan air dalam badan.

Ambil air teh ais sebagai minuman sementara sebagai menggantikan air yang hilang. Teh boleh bertindak sebagai anti oksida yang mampu menahan keracunan daripada terus merebak. Meminum air Aromatherapy Seri Wajah juga bertindak sebagai anti oksida.

Tidur pada waktu Qailulah (11.00 pagi hingga 1.00 tengah hari) supaya penghadaman berjalan lancar. Tidur awal selepas Isyak (sebelum pukul 9.30 malam) supaya bahagian Hyperthalamus (NW 4) yang mengawal kekuatan usus menjadi lebih bertenaga.

Bahagian hyperthalamus mengawal tumpuan dan kekuatan usus amat sensitif dengan bunyi dentuman (high range frequency). Elakkan daripada mendengar bunyi-bunyian berdendum atau muzik yang bergendang.

Insya Allah, petua ini menyumbang kepada 80% faktor penyembuhan.

Tiada ulasan: